The Aebyss

The Aebyss Intervjui 2010. Triptykon (Tom Gabriel Warrior)
Triptykon (Tom Gabriel Warrior)
Malo je bendova koji danas imaju kultni status, a da kao jedan od glavnih uzora na pominju ili Hellhammer ili Celtic Frost. Oba ta benda je svojevremeno oformio Tom Gabriel "Warrior" Fischer i tako nedvojbeno uticao na kompletnu današnju metal scenu, a onako usput se upisao i u istoriju muzike. Kako sam u ovom intervjuu kaže, većina današnjih ljubitelja metala je čula za bend Celtic Frost u periodu kada taj bend uopšte nije postojao. Vratili su se na scenu tek 2006. godine sa albumom "Monotheist" o kojem smo svojevremeno razgovarali sa bassistom Martin Eric Ain-om. Na žalost, upravo Martin i naš sadašnji sagovornih nisu mogli dugo da održe Celtic Frost u životu, te su se razišli 2008. godine i to na prilično ružan način. Srećom za fanove, Tom Gabriel Warrior se vraća sa novim bendom po imenu Triptykon, novim albumom sa nazivom "Eparistera Daimones", ali starim stilom. Triptykon u suštini nisu ništa drugo do kreativni nastavak umrlog Celtic Frost-a. Da je to tako ne krije ni Tom, pa ipak duboko žali što je morao sahraniti legendarni bend. Ali, život ide dalje, tako da i ovdje odgovara stara izreka: Celtic Frost is dead, long live Triptykon!

• datum razgovora: 16.03.2010.
• razgovarao: Džemal BIJEDIĆ
• fotografije: Peter Beste
copyright: The Aebyss 2010.
• izvor: telefonski intervju
• diskografska kuća: Century Media
• web: http://triptykon.net/
• MySpace: Triptykon


Veliki pozdrav iz Sarajeva! Jedva sam čekao intervju sa tobom, jer sam još prije 4 godine kada je Celtic Frost objavio album "Monotheist" pokušavao da te intervjuišem, ali smo na kraju razgovarali sa Martin Eric Ain-om, što je također bilo jako dobro...
Zaista mi je žao što si morao razgovarati i izlaziti na kraj s njim. Moje iskreno saučešće. Dobro znam da on rijetko staje kada jednom počne pričati.

Meni je baš to bilo dobro jer je filozofirao o albumu, a imao je i šta reći. Na kraju krajeva je i taj album po meni vrhunsko izdanje.
Slažem se i ja sam jako ponosan na taj album. Ja sam želio snimiti još mnogo Celtic Frost albuma i imao sam konkretne planove, ali nekada se stvari ne razvijaju onako kako zamišljaš.

I već smo načeli prvu temu koja je meni na spisku: raspad benda Celtic Frost. Zašto je bilo nužno rasformirati taj bend iako se vratio na scenu sa tako dobrim albumom?
Desilo se upravo ono što sam tada i rekao - erozije na osobnoj razini i to je to. Ja nikada nisam isključio sebe iz tog konflikta i sigurno sam i ja kriv što je došlo do ovoga, a svi oni koji prate moj blog znaju da sam ja napisao i neke detalje oko tog razlaza. Meni je užasno žao što se to desilo, ali nije moglo drugačije. Mene to užasno boli i ja sam donekle prešao preko toga. Profesionalno sam naravno prevazišao Celtic Frost jer imam ovaj novi bend. Emotivno to nikada neću preboljeti. Celtic Frost je bio moj život i moj život je bio Celtic Frost. Ja sam napisao 90% materijala za taj bend i nikada neću prežaliti što sam ga "izgubio".



Kod tebe to naravno ima sasvim druge dimenzije, za fanove je ipak također teško jer su se radovali povratku Celtic Frost-a. Pa opet, meni je sada daleko lakše, jer sam čuo novi album, vidio sam omot, i očito je da Triptykon nastavljaju tačno tamo gdje je Celtic Frost stao.
Tako je. Kao što sam rekao, album "Monotheist" je za mene fantastičan i muzika nikada nije bila problem u bendu Celtic Frost, već se sve baziralo na ličnoj osnovi. Ja sam svjesno tražio novi bend koji će biti što bliži originalnom Celtic Frost-u i to je Triptykon. Ja ovdje pokušavam da nastavim muzičko istraživanje upravo onako kako sam to i planirao. U suštini je jedina razlika između Celtic Frost-a i benda Triptykon ta da ovdje nemamo ego problema ili bolje rečeno penis problema. Zvuči smiješno, ali ako se situacija pravilno analizira, upravo to je ono što je uništilo Celtic Frost.

Sve je to sada manje-više jasno, ali zašto ti nije bilo moguće sve to nastaviti pod imenom Celtic Frost, samo bez Martina? Jesu to neki legalni problemi?
Kada smo Martin i ja ponovo okupili Celtic Frost, složili smo se da taj bend može postojati samo ako smo obojica u njemu. Istina, mi smo to kasnije uvrstili i u ugovor, ali za tim u suštini nije bilo potrebe, jer smo tako i osjećali. Ja sam čak 80-tih godina jednom nastavio bez njega i vidjeli smo kako je to završilo. To je bila opšta katastrofa koja nema apsolutno nikakve veze sa Celtic Frost-om. (Riječ je o albumu "Cold Lake", op.a.) Naravno, bilo je menadžera i ljudi iz industrije koji su mi sugerisali da nastavim kao Celtic Frost, ali to bi bila klasična laž. Ja jednostavno ne mogu izaći na binu pred fanove i lagati im da je ovo Celtic Frost, jer to nije to.

Ali si ipak najavio da će Triptykon uživo svirati mnoge pjesme benda Celtic Frost...
Naravno, jer dok bend nije samo moj, neke pjesme jesu. Te pjesme sam ja napisao i ja ih volim. One su meni potrebne, čisto emotivno. Volim da ih sviram i jasno je da ću ih svirati uživo.



Hajde onda da razgovaramo o formiranju benda Triptykon. Prvi čovjek s kojim si se odlučio raditi je V Santura iz benda Dark Fortress. Ja taj bend obožavam, a znam da je on glavni kompozitor kod njih. On je čak svirao na turneji benda Celtic Frost. Zašto si se odlučio uvstiti ga u bend i da li je on imao nekog udjela u pisanju pjesama za Triptykon?
Ne znam koliko je to poznato, ali mi svi unutar benda Celtic Frost smo oduševljeni bendom Dark Fortress i mi smo kada smo svirali prve nastupe zahtjevali da oni idu sa nama na turneju. Tu smo se onda međusobno upoznali, tako da kada je došlo do situacije da nam treba live gitarista, odmah smo pomislili na V Santura-u. S njim smo svirali nekih 60 koncerata širom planete i za to vrijeme sam ga upoznao kao nevjerovatno profesionalnu osobu, nekoga bez ego problema, nekoga na koga se mogu osloniti. Bio je pravi prijatelj, a uz to nevjerovatan gitarista i odličan inžinjer. On nas je toliko oduševio da smo donijeli odluku da postane stalni član kada budemo snimali idući album. Do tog albuma na žalost nikad nije došlo. Na kraju sam ja sve te planove o stalnom članstvu i produciranju novog albuma prebacio na Triptykon. Mislim, nakon što se Celtic Frost raspao radi ego problema, znao sam da moram naći članove novog benda koji nisu megalomanijaci. Nakon svog tog vremena mislim da poznajem V Santuru jako dobro i očito je da je on upravo ono što sam tražio.

Očito se slažete jako dobro, ali da li je on imao ikakvog uticaja na muziku albuma?
I te kako! Pa nisam ja oformio Triptykon da bi uspostavio neku Tom Warrior diktaturu. Naprotiv, ja sam svima u bendu rekao da mogu doprinjeti svojom kreativnošću. Naravno, ja imam određeni cilj i određeni zvuk koji želim da kreiram sa ovim bendom, pa ako se nečije ideje uklapaju u to, onda sam ja presretan. V Santura je sam napisao dvije pjesme i to "In Shrouds Decayed" i "Descendant", a onda je radio na produkciji što naravno utiče na globalni zvuk albuma. Ako neki drugi član ima slične ideje, slobodno može da ih prezentira. Naravno, Santura je sa bendom Dark Fortress snimio fantastičan materijal. Po mom mišljenju su albumi "Seance" i "Ylem" remekdjela. Naravno, nisam ja ovdje oformio solo projekat, već bend i ja sam sa svim članovima dugo razgovarao o problemima koji su uništili Celtic Frost, jer ne želim da se to ovdje ponovi. Ne želim da moram ponovo formirati neki novi bend u mojim 50-tim. Prestar sam ja za te zezancije. Ne mogu sad svake godine objavljivati debi albume.



Triptykon je dakle novi bend na sceni i ja sam čitao objašnjenje imena, gdje diskografska kuća poredi tvoje bendove sa oltarskim slikama...
Tako je. Triptykon je moj treći okultni ekstremni bend, nastao nakon Hellhammer-a i Celtic Frost-a. Ja sam onda jednog dana pomislio kako su ti bendovi kao oltarska slika iz tri dijela, koja se onda stručno naziva triptih. Odatle potiče samo ime benda i ja mislim da će se time finalizirati moj oltar tom okultnom ekstremnom metalu. Ja dakle zaista nemam namjeru nakon ovog benda praviti još jedan.

Kad smo već kod slika, omot albuma krasi još jedno djelo velikog H.R. Giger-a. Ti si i prije koristio njegovu umjetnost za albume Celtic Frost-a. Pa ipak, poznato je da je Giger izjavio da više neće davati svoje slike za omote, pa je tebi ipak pošlo za rukom da osvojiš ovaj omot. Znam da ste vas dvojica u dobrim odnosima, ali mi još nije jasno kakvim...
Ja već dugo radim kao lični asistent gospodina H.R. Giger-a. To su poslovi i obaveze koje se većinom vežu za njegovu kuću, tako da ja rijetko imam posla u njegovom muzeju.

Samo malo, samo malo. To mi sada moraš objasniti. Kako se postaje lični asistent H.R. Giger-a?
Pa, prvi kontakt smo ostvarili još 1983. godine dok sam ja još bio u bendu Hellhammer. Mi smo tada bili niko i ništa i ja sam ga nazvao sa željom da sarađujemo i na naše opšte čuđenje se on javio. Bio je dakle zainteresovan i na kraju smo dobili omot za album benda Celtic Frost po imenu "To Mega Therion". Dakle, poznajemo se već nekih 25 godina. Kontakt se onda osvježio kada se Celtic Frost vratio na scenu. Menadžer za Ameriku H.R. Giger-a je veliki fan benda, koji se onda u tom periodu družio sa nama na turnejama po Americi. Jedno veče nam je u autobusu rekao da je Giger očajan i da mu je prijeko potreban lični asistent. Pričao nam je o tome i Martin je bio taj koji je rekao da to sve zvuči kao stvoreno za mene. Ja sam pomislio to isto, tako da sam odletio kod njega u Švicarsku i imao sam dug razgovor sa Giger-om i njegovom ženom. To je bila jedna tako apsurdna ideja, ali evo ja radim kod njega već dugi niz godina i moram priznati da je ovo najinteresantniji i najuzbudljiviji posao koji sam ikada radio. Za mene je to ogromna čast. Naravno, vremenom smo i njegova supruga i on i ja postali veliki prijatelji, ali je on za mene i dalje genije i ja ga neizmjerno poštujem. On kada uđe u prostoriju ja imam potrebu da padnem na koljena. Ne govorim ja samo o njegovoj umjetnosti koja je neopisiva, već o njegovom umu, njegovom načinu razmišljanja koje je potpuno drugačije od svega. Jednostavno je drugačiji osjećaj biti blizu takvog čovjeka.



To bi objasnilo zašto je Giger dozvolio da koristiš njegovu sliku za omot. Sad me zanima zašto si odabrao baš sliku "Vlad Tepes"?
Ja tu sliku obožavam godinama. Po mom ličnom ukusu je to možda njegova najbolja slika ikada. Ona je naravno mračna i zla, ali je opet nekako nježna i lijepa, na način kako samo Giger to može da iskombinuje. Ja sam već godinama sanjao da to bude omot i čak sam predložio Martin Eric Ain-u da to nakon albuma "Monotheist" bude sljedeći omot i on se složio. Još jednom - to se na kraju nije desilo. Kada sam oformio Triptykon, jedna od prvih stvari koju sam uradio je to da sam otišao kod Giger-a i pitao ga da mi da prava da koristim sliku za omot. On ne samo da je pristao, već je podržavao ideju samog benda od početka. On je tako ponovo postao moj mentor, obzirom da sam ja mišljenja da je on uticao i na Celtic Frost sa onakvim omotom, na onakvom albumu. Siguran sam da bi sa drugim omotom sve bilo drugačije. Sad je ponovo pristao na takvu saradnju i ja sam oduševljen činjenicom da ponovo jedan moj debi album ima ovako dobar omot. To je nešto što ja sigurno ne shvatam zdravo za gotovo.

Da li to znači da ćete i u budućnosti imati priliku objaviti album sa omotom koji potpisuje Giger?
Mislim da će to biti moguće, ali to nije ono čemu ja sad težim. Ja ne želim da se naša muzika previše poistovjećuje sa njim i obratno. Nešto takvo nismo uradili ni u bendu Celtic Frost, jer ne želim da ljudi od nas očekuju Giger-a na omotu. To nikako nije dobra ideja. A ako ćemo iskreno, ja već sad imam omot za idući album i imam ga već dvije godine. Napravio ga je moj dobar prijatelj koji je umjetnik u Americi. To naravno ne znači da nećemo nekada koristiti Giger-a, ali ja želim da imamo dovoljno slobode da koristimo i druge stvari i druge umjetnike.



Razgovarajmo onda o muzici albuma. Otvara ga tvoja gitara, sa tvojom distorzijom i pjesma "Goetia" koja traje preko 11 minuta. Pa opet, ja bi prvo da govorimo o pjesmi po imenu "The Prolonging", jer ona zatvara albuma i traje skoro 20 minuta...
Ja sam tu pjesmu napisao tako da ona ima formu mise. Ona prenosi svu mržnju i sve ostale emocije koje osjećam prema osobi koja je po mom mišljenju odgovorna za propast benda Celtic Frost. Tekst je napisan kao molitva i napisao sam ga u Norveškoj prije par godina, dok je muzika kao prava misa, što odgovara samom tekstu. Ja naravno znam da je takav izljev mržnje nezreo i možda neprofesionalan, ali to je ono što sam osjećao kada sam napustio Celtic Frost. Muzika je nešto što nastaje iz emocija i ja sam to morao kanalizirati u pjesmu. Sada je to ispala misa mržnje i neka je. Kada kažeš da je album pun dugih pjesama, onda si u pravu, ali to se dešava kada čovjek od 46 godina piše muziku. Ovo je moj 12. album i ja se ovim bavim od 1982. godine, tako da mene uopšte ne zanimaju želje ili komentari diskografske kuće ili kakvu pjesmu treba napisati za spot i slično. Ja imam dovoljno samopouzdanja da napišem album kakav ja želim. Ako neka pjesma ispadne duga sat vremena ili 3 minute, tako je jer ja to želim, a ne jer mi je neko sugerisao. Vrlo je moguće da će idući album biti malo konstruktivniji, ali ovaj je morao biti ovakav jer su pjesme napisane u takvo vrijeme.

Vratimo se onda na prvu pjesmu albuma po imenu "Goetia". Naravno nemam tekstove, ali sam čuo nešto kao "Under the frozen sun, under the burning moon". O čemu nam govori ta pjesma?
Sve pjesme na albumu su manje-više lične prirode, s tim što ja uvijek koristim neke okultne i religijske slike, jer ja želim da moji tekstovi, koliko god banalni i direktni bili moji osjećaji, imaju određene pjesničke vrijednosti. "Goetia" ipak na jedan ciničan način govori o generalnoj potrebi čovjeka za religijom, bila ona kršćanska, islamska, sotonistička, kakva god. Za mene su to sve sekte koje su postale toliko velike da se usuđuju nazivati religijama. Ta tema je za nas skoro tradicionalna jer sam i prije pisao pjesme kao "Visions Of Mortality" ili "Into The Crypts Of Rays". Mene i dalje drži taj isti osjećaj i ista strast za tom temom. Ja u tekstu koristim religijsku terminologiju samo da bih opisao ono što je po meni ništa drugo već ekstremna kratkovidnost.



Da li na albumu ima i nekih političkih tema? Pjesme kako "A Thousand Lies" ili "Myopic Empire" zvuče tako?
Razumijem kako bi se to moglo pomisliti, ali te pjesme nemaju veze sa svjetskom politikom. "A Thousand Lies" je pjesma koju sam napisao razmišljajući o bivšem bubnjaru benda Celtic Frost, dok je pjesma "Myopic Empire" nastala u vrijeme kada je Martin Eric Ain 1993. godine prvi put napustio Celtic Frost. Martin je za mene bio prijatelj još otakako smo tinejdžeri, bio je moj partner u bendu Celtic Frost i sada se istorija ponovila i ja sam odlučio objaviti ovu pjesmu koju sam napisao još 1994. godine. To su moji osjećaji i obzirom da sam muzičar, ja pišem o njima.

O čemu je onda pjesma "Abyss Within My Soul"? O bassisti benda Celtic Frost (smijeh)?
Nije, to je pjesma u kojoj gledam na samog sebe. Ja na ovom albumu zaista često upirem prst u druge, ali isto tako gledam i na sebe i na moje greške i na moje emocije koje su u konfliktu. Mislim da sam naziv objašnjava o čemu se tu radi.

Numere "Descendant" i "In Shrouds Decayed" je napisao V Santura, pa opet zvuče kao tipični Celtic Frost...
Da, slažem se. Inače je V Santura govorio da je Celtic Frost velika inspiracija za njega, a rekao mi je i da se njegov pogled na metal potpuno promijenio otkako je bio sa nama na turneji. Da se razumijemo, on je veoma mlad u odnosu na mene i ja sam primjetio da muzičari danas uopšte nemaju hrabrosti da puste pjesmama da dišu, da puste ton da živi i traje. Danas kod svih muzičara mora sve biti puno nota ili srljanja, dok je kod nas nekada i minuta između riffova. To je nešto što je i V Santura naučio kod nas, a prije mu nije bilo ugodno napraviti takvu pjesmu.



Zvuk, ton i distorzija, to je sad nešto što nove generacije vežu za drone muziku i bendove kao Sunn O))). Šta ti misliš o njima i koliko ih smatraš relevantnim, pa i kao podršku za tvoju muziku?
Ja mislim da je priča o tome kako je Sunn O))) uticao na Celtic Frost nešto najsmješnije što sam ikada čuo. Ko god to kaže nije slušao Celtic Frost ili ne zna o kojem vremenskom periodu je tu riječ. Ja dobro poznajem Stephen O'Malley-a, čak ga smatram prijateljem i on mi je rekao da sve što on radi se u sušini bazira na utiscima benda Hellhammer. Ja sam svoj stil formirao prije 25 godina, drone postoji nekih 5. Kako dakle može neko pričati takve guposti? Ne želim da kažem da na mene ne utiče ništa, jer to nije istina, ali to većinom nije muzika. Većinom su to moji osjećaji, moja iskustva, putovanja ili vizuelna umjetnost kao što je Giger ili Hieronymus Bosch. Ja nikada nisam sjeo i razmišljao kako želim da zvučim kao neko, jer ja ovo već radim 25 godina i ja sam jako zadovoljan mojim načinom komponovanja. Ja sam samo iskren i ja znam u čemu sam dobar, a u čemu nisam. Nećemo se zavaravati, ja nemam puno talenata, ali znam u čemu sam dobar. Ima tamo vani vrhunskih bendova i ja uopšte ne pokušavam da budem kao oni, jer ja to ne znam i nikada neću biti kao oni. Ja sam dobar u ovome što radim i što jesam. To je meni već ogroman poklon! Kada sam bio tinejdžer sanjao sam o tome da postanem muzičar. To sam postao i to mi je dovoljno. Znam šta i dokle mogu. Meni nije potrebno uvijek više i više, jer ja uopšte nisam kapitalista.

Ti meni zvučiš kao previše realan...
Pa dobro, prije 20 godina bi ti sigurno pričao drugačiju priču, ali meni je sada skoro 47. Ja sam na ovoj sceni već 25 godina. Okružen sam metalom od 1973. godine kada sam kao desetogodišnjak kupio svoj prvi album. Ja dobro znam o čemu govorim i naravno da čovjek filozofira o svom životu i dolazi do drugačijih zaključaka i nekada mijenja mišljenje. Da nije tako, bio bi glup.

Obzirom da razgovaramo o raznim uticajima, vjerujem da si upoznat sa bendom Anathema. Dobro se sjećam kada je Vincent preuzeo mikrofon na albumu "The Silent Enigma", da su ga svi zezali kako pokušava da zvuči kao ti. I mislim da mu je to pošlo za rukom, a i zvučao je odlično (smijeh)...
(Smijeh, prvi put da se Tom nasmijao!, op.a.) Vidiš, nisam ih nikad slušao na takav način, da ja sada analiziram da li me neko kopira. Štaviše, ja sam njihov veliki fan! Oni su na primjer bend koji stvara muziku kakvu ja nikada ne bih znao, pa tako ni ne pokušavam. Ja sam jednostavno oduševljen njihovom kreativnošću i volim sve njihove faze stvaralaštva Dobro znam da to nije uvijek jednostavno, jer sam i ja mijenjao iskaze benda Celtic Frost što zna biti teško za fanove. I ja tako kao fan želim da mi se svide albumi bendova koje volim, ali se također uhvatim kako želim da oni opet snime moj omiljeni album, a to nije realno. Takvim mislima ograničavaš nečiju umjetničku slobodu. Naravno ne trebaš se ni tjerati da ti se sve svidi, jer svaka individua ima svoj ukus i on se generalno teško može "savijati" na sve strane.


Onda sigurno znaš i da je bend Obituary obradio nekoliko pjesama benda Celtic Frost...
Da, na žalost. Meni se njihove obrade jednostavno ne sviđaju. Oni su super momci, ali mislim da uopšte nisu shvatili srž mojih pjesama. Naravno, svako ima pravo da interpretira moju muziku kako želi, ali se meni ne sviđa hektika sa kojom su odsvirali moje pjesme. To je ono što je bilo posebno kod benda Celtic Frost, koliko god smo bili radikalni i žestoki, nikada nismo bili hektični. Meni zaista teško pada poslušati "Circle Of The Tyrants" u tom stilu, jer nisu ostavili vremena da pjesma diše, a to je uvijek bila karakteristika mog komponovanja. Sa druge strane ja moram reći da je njihovo pravo da pjesmu interpretiraju na svoj način i da su to uradili, a to je nešto što poštujem. Da su je prekopirali bilo bi dosadno. Pa ne mora se meni svidjeti svaka obrada benda Celtic Fost, jer i ja imam moj definisani ukus. Meni se najviše svidjelo kada je Sepultura obradila "Procreation Of The Wicked", jer su tu pjesmu odsvirali bolje nego smo mi to ikada bili u stanju.

Eto vidiš, meni se daleko više sviđa pristup benda Obituary, čak imam svoj neki san da će Obituary objaviti kompletan album sa obradama Celtic Frost-a (smijeh)...
(Smijeh) Pa ne bi to bila loša ideja! Vidi, ja sam njima i te kako zahvalan, jer i ja znam da je većina mladih fanova čula pjesme Celtic Frost-a u periodu kada bend uopšte nije postojao. Ja sam realističan i dobro znam koliko je Obituary sa svojim obradama nama pomogao, bez obzira na moj lični ukus. Mnogo fanova je za nas čulo preko bena Obituary i albuma "Cause Of Death".

Vratimo se na Triptykon i novi album. Jedna pjesma o kojoj nismo govorili, a koja je meni jedna od najboljih na albumu jeste "My Pain". To je onaj tipični, skoro intermezzo na Celtic Frost fazon sa ženskim vokalima.
Djevojka koju tu čuješ je Simone Vollenweider koja je pjevala i na albumu "Monotheist". Ona je već dugi niz godina moja dobra prijateljica i siguran sam da ćemo ponovo sarađivati jer joj je glas fantastičan. Ona sada radi sa jazz projektima, ali kada je bila mlađa pjevala je u lokalnom metal bendu i tu sam je čuo prvi put. Veoma sam ponosan što mogu da radim sa njom. Što se tiče same pjesme, ona je ponovo veoma osobna i ja sam je napisao prije nekoliko godina. Čak sam predlagao da je uvrstimo na "Monotheist", ali se bendu nije dopala, jer su neki bili mišljenja da samo metal materijal dolazi u obzir. Bila im je previše umjetnički nastrojena. Ja sam onda radio još na pjesmi i kada sam je predstavio bendu Triptykon, svima se svidjela. Kao što rekoh, napisao sa je tamo negdje 2003. godine, a to je bio prilično mračan period u mom životu.



Razgovarali smo o skoro cijelom albumu, samo se nismo osvrnuli na sam naziv. Koliko ja znam "Eparistera Daimones" znači otprilike nešto kao "demoni na mojoj lijevoj strani". Šta to treba da znači? Mislim, ako su demoni na lijevoj, šta je onda na desnoj strani?
Na desnoj strani je, bar se nadam, moja budućnost. Ja volim da biram nazive koji nose određenu simboliku i koje je moguće shvatiti na više načina. Naravno, kao i sve oko ovog benda, i ovdje je riječ o nazivu koji ima dosta ličnog značenja. Dakle, ako želite, možete ovo shvatiti kao moju poruku mojim bivšim kompanjonima u bendu Celtic Frost. Sa druge strane, ja mislim da naziv reflektira i ponašanje ljudi na ovoj planeti. Uz to je naziv posvećen Aleister Crowley-u koji je bio jako važan za naš rad u bendu Celtic Frost. Naziv dakle ima više značenja, s tim što je ovaj osobni aspekt najjači, jer je to način na koji radim i na koji donosim odluke.

Koliko je onda osobna odluka korištenje slika umjetnika Vincent-a Castiglia-e u knjižici za album?
Veoma! Vincet je moj jako dobar prijatelj i osoba kojoj se duboko divim. Naši životi imaju neke čudne i radikalne paralele zbog čega smo postali jako bliski prijatelji. Oboje smo odavno imali želju da sarađujemo, a sve je krenulo kada je imao svoju izložbu u Gigerovom muzeju. Ja sam radio materijal za Triptykon i kada sam ga pitao da sudjeluje, bio je oduševljen, na moju veliku čast. Sama činjenica da vas takav umjetnik portretiše je nevjerovatna, a kada uzmete u obzir da on koristi sopstvenu krv kao tintu, tek onda ne možete da vjerujete koja je to čast. On dakle bukvalno pati i prolazi kroz bolove dok slika, jer uvijek koristi sopstvenu krv. A kada vidite njegova platna, koja su skoro uvijek preko 2 metra visoka, onda shvatite koliko je krvi na tim slikama. Ako onda vidite koliko je slika već napravio, onda vam je jasno da čovjek krvari skoro do smrti za svoju umjetnost. On je fantastičan umjetnik i ja se samo nadam da će biti dovoljno jak da napravi još slika. Ja sada imam dvojicu omiljenih umjetnika na albumu što samo izdanje za mene čini i te kako posebnim.

Posebno pakovanje, posebni omoti, posebna muzika, poseban bend. To bi bilo sve, hvala na vremenu i iskreno želim da ćete imati uspjeha sa debi albumom!
Hvala tebi, bilo mi je zadovoljstvo razgovarati s tobom.
 

The Aebyss Radio Show

svakog utorka, od 21 do 23 sata
reprizno emitovanje četvrtkom od 01 do 03 sata
Radio Sarajevo, 90.2MHz FM Stereo
internet live streaming: www.radiosarajevo.ba
+387 (0) 33 55 79 10 (tel.)
+387 (0) 61 26 75 34 (GSM)

Galerija


Lamb Of God
W.A.S.P.
Rage